Hybride evenementen organiseren? Zo wordt het een succes!
Hybride evenementen organiseren? Ja!
Creatief omgaan met de mogelijkheden die er zijn; dat staat in 2021 meer dan ooit centraal. De maatschappij is gewend geraakt aan online communicatie en dat biedt kansen!
Natuurlijk is de kracht van een fysiek evenement niet te evenaren; wie echt kennis wil delen die blijft hangen weet dat een fysiek element key is bij het krijgen van volledige aandacht van de deelnemers. Echter kun je via livestreaming perfect je bereik vergroten. Interactie, een spreker uit het buitenland of wellicht een heel bedrijfsonderdeel uit een ander werelddeel aan laten sluiten? Het kan! Daarom 4 tips voor het organiseren van een spetterend online evenement.
1. Ga voor een hybride evenement
Wat een hybride evenement sterk maakt is dat het hier niet louter een livestream betreft; er vindt ook daadwerkelijk interactie plaats tussen de online deelnemers en de deelnemers die op de verschillende (evenementen)locaties fysiek aanwezig zijn. Zo kunnen er virtueel vragen worden gesteld of kan er worden deel genomen aan een quiz.
2. Neem je bezoeker mee op reis
Bied een unieke kijkje in de keuken! Nu livestreaming de norm is, kan het heel leuk zijn bezoekers mee te nemen op een virtuele reis naar bijvoorbeeld een productieproces dat in een ander land plaatsvindt. Tover de evenementenlocatie door middel van audiovisuele middelen in het thema van het land waar je naar toe ‘reist’ om de beleving voor de gasten te vergroten. Ook kunnen er sprekers uit het buitenland worden geboekt die jouw online evenement verreiken met hun expertise zonder daarvoor in het vliegtuig te hoeven stappen; ook nog eens enorm duurzaam!
3. Minder ruimte, meer beleving
Was je van plan een groot evenement te houden met subsessies? Een kleinere locatie kan prima uitkomst bieden; ook wanneer je meerdere subsessies had gepland. Een deel van de subsessies kan bijvoorbeeld via livestream worden aangeboden aan kijkers thuis, ook hier komt het hybride evenement dus weer goed van pas. Door te spelen met een fysieke beleving en online beleving ontstaan er leuke nieuwe ideeën en mogelijkheden!
4. Netwerk hoek
Uiteraard is er behoefte aan netwerken. Richt een netwerk hoek in waar fysieke en online deelnemers elkaar kunnen ontmoeten in 1-op-1 vergaderingen. Ook kan het leuk zijn de fysieke bezoekers een iPad te bieden waarmee ze tijdens sessies kunnen chatten met medebezoekers.
Enthousiast over onze tips voor het organiseren van een spetterend online evenement? Onze adviseurs denken graag mee over de mogelijkheden. Daarnaast is een hybride evenement bij ons zo geboekt; onze evenementenlocaties beschikken over alle audiovisuele middelen die jouw online evenement tot een succes maken! Ook kun je gebruik maken van ons garantiefonds, waarbij je tot 10 dagen voor aanvang van jouw evenement mag verplaatsen – dat biedt zekerheid!
Bekijk onze eventcases en laat je inspireren
Artikeloverzicht
Een bedrijfsfeest is dé manier om collega's te bedanken, successen te vieren of het teamgevoel te versterken. Maar waar vind je een centrale, goed bereikbare evenementenlocatie die écht indruk maakt op jouw medewerkers? We zetten graag vijf inspirerende locaties voor je op een rij: van een industrieel rijksmonument tot een stijlvol kasteel!
Lees meerNext Venue zet een nieuwe stap in duurzaamheid met de slimme voedselmonitor van Orbisk in de Midden Nederland Hallen. Deze technologie geeft inzicht in voedselstromen, waardoor we verspilling actief verminderen zonder in te leveren op gastvrijheid en beleving.
Lees meerDe Rijtuigenloods, een industriële evenementenlocatie met meer dan 100 jaar spoorhistorie, was dit jaar het decor voor de eerste IGM Noviteitenbeurs – en wat voor één! Op 3000 m² beursvloer presenteerden zo’n 56 leveranciers de nieuwste sanitair- en installatietechnieken.
Lees meer